måndag, december 22, 2008

Julpyssel



Idag har vi haft en riktig julpysslardag. Vi har gjort julgodis och pepparkakshus och klätt granen. Och sen känner man bara, "ja, nu är det gjort!". Sen är det bara maten kvar....



Det känns faktiskt riktigt mysigt med granen, det är nog den finaste största granen vi haft. Får ta ett kort på den sen. Och det är Marco som valt den, på eget initiativ...Gissa om han var stolt när han fick beröm för den fina granen.




Igår satte jag ut annons på bilen. Så nu bara ber och hoppas vi att det kommer någon köp sugen person inom kort. Jag passade på att annonsera ut två vagnar också, den en blev såld direkt så det känns bra. Ja, jag börjar så smått att försöka rensa lite, men vart gör man av allt...


Jag har mailat ut en hel del julhälsningar också, förutom de runt 40 julbreven vi skickade i veckan. Jag tror faktiskt att julkorten och julmailen är höjdpunkterna innan jul. Det är så kul att höra från alla vänner och se fina bilder på barn och familj. Därför lägger jag en hel del tid på att göra julkorten. Och det är det värt, men det värsta är att de där veckorna innan jul går så fort. Man vill ju gärna att julkorten ska komma innan jul.

Inga kommentarer :