söndag, maj 16, 2010

Så är det nu!

Nu har det gått så lång tid sen mitt senaste inlägg så jag vet knappt vad jag ska skriva. Inte som att det inte finns något att skriva om för det finns det ju alltid och det händer roliga och mindre roliga saker hela tiden. En hel del vardag, men det är ju också livet.

Det är väl mer så att det har saknats lust och inspiration från min sida och de gånger jag haft lust har jag inte haft tid. Nu har jag ingen lust att gå och lägga mej och i brist på annat att göra så kom jag på att jag kanske ska hälsa på i bloggen.

Så vad händer då i mitt liv? Jag har gått från uttråkad och understimulerad på gränsen till deprimerad till fullt schema, knappt så jag hinner med. Alldeles för mycket tid att tänka är inte bra för en grubblare. Men jag tror jag har kommit underfund med eller kanske rättare sagt fått bekräftat en del om mej själv. Som det att Anna mår inte bra av att ha för lite att göra. Men å andra sidan har det uppstått så mycket frågor så jag har aldrig varit så förvirrad tror jag. Allt ska ju ha sitt namn, så i brist på annat kallar jag det 35-års kris.

För visst krisar det en hel del, på alla fronter dessutom, tycker jag.

Förhoppningsvis kommer jag stå där en dag och se tillbaka på den här tiden och förstå allt jag fått lära mig …
Men vad hjälper det nu? Så negativ är jag. Men en liten tillbakablick ska jag bjuda på.

Jag började denna termin med att läsa 2 kurser på Komvux, varav den ena på distans. Distanskursen, webbdesign, visade sig vara väldigt svår att klara på egen hand. Så kom rastlösheten som ett brev på posten. Jag ville jobba. Jag började söka jobb. Mycket intressant upplevelse 2010. Jag har alltid haft lätt att få jobb. Jag ringer på ett jobb och så går jag på intervju och så börjar jag jobba veckan därpå. Men ack vad jag bedrog mej. Ja, ja visst har jag hört om arbetskrisen…men det gäller ju inte mej, det drabbar ju inte mej,eller ? Nyttig upplevelse för lilla mej kanske. Vad tidskrävande det är att söka jobb. Men det är kul. Ja, det blev väl ett 25-tal jobb på några veckor. Äsch det är väl inget tycker du. Det är rekord, säger jag. Jag satt med telefonen i handen de närmaste veckorna och varje gång det ringde hoppade jag till… NU ringer de från ett jobb! Men inte. Ingen hörde av sig, inte en ända en.

I min desperation sökte jag två distanskurser till på Komvux. Jag fick veta att det var kö på båda. Jag genomled de kommande veckorna. Och så plötsligt ringer mitt gamla extra jobb på De Geer. Hon hade ett helt gäng tider som hon ville boka in med mej. Jippie!!! Jag blev jätteglad!

Så gick det en vecka och en dag så låg ett brev från Komvux i brevlådan. Jag hade blivit antagen till en distanskurs på 25%. Det var bara knappt 2 månader kvar på terminen, men det fixar väl jag!?!?

Dagen efter ringer de från ett av jobben jag sökt. Jag hade ju hunnit glömma bort att jag sökt jobb och ännu mer vilka jobb jag sökt. Men jag spelade med att jag hade koll,hihi :D.

Det blev en telefon intervju och jag fick jobbet. Så nästa gång du är ute i Ingelsta och handlar så kanske jag står där och bjuder på måltidsbars och smoothies från Hälsodiet. Ja, just det produktdemonstratör som bjuder på smakprover. Det är en kampanj som varar fram till mitten av juni. Helt perfekt, för sen vill jag ha sommarlov med barnen. Inte vill man ha dem på dagis och fritis när det är sommarlov. Jag har faktiskt sök flera sommar vik. och extrajobb på kvällar och helger i sommar, men….inget.

Ja, så var det när allt kom på en gång, det blev tvära kast, men jag tog emot det med öppna armar. För dej som inte visste så får man mycket mer gjort när man har mycket att göra. That´s a fact!

Och så rullar livet på. Maj månad, avslutningarnas månad. Sista dansen, sista cirkusen, sista söndagsskolan, sista lektionen, sista provet, sista föräldrarådet….
Och sista bibelsmart imorgon. Eller idag rätter sagt för kl. är över 12. Enligt schema slutade vi förra söndagen, men eftersom det blivit inställt 2 ggr så frågade jag sist om de ville köra en gång till. Och det ville de. Så imorgon gör vi en riktig avslutning med mysigt fika och diplomutdelning. Om jag lyckas skriva ut dem vill säga.

På eftermiddagen ska vi på cirkusföreställning och se Alicia och Leonardo uppträda. Alicia gör ett litet nummer med två andra tjejer, sitt första uppträdande. Leonardo är med i 3 nummer och uppträder alla gånger utom en under Norrköpings turnén. Han är en stjärna. Ska försöka ta kort på honom imorgon och lägga ut.

Här är ett par bilder från en föreställning de hade i april. En smakretare, ifall det dröjer några veckar innan jag kommer till skott och skriver igen… :)

017

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Här är Leonardo med gruppen Capsicum. Han är enda killen i gruppen.

046

  043

 

 

 

 

 

 

Här är han i killgruppen “Grabbacro”. Ett gäng skojiga pajasar med en massa roliga konster.

Nej, nu blev jag trött så då ska man passa på att fånga kudden innan den sticker iväg själv till drömmarnas land.

1 kommentar :

Maggis sa...

Tack för ditt inlägg. Kollar ofta och konstaterar ... nej inget ida
Hoppas krig heller. Hoppas krisen/krisena lägger sig efter din födelsedag.

Kram Mamma