fredag, september 10, 2010

Måndag fredag….

…det går snabbt nu. Och ändå är veckorna fyllda av så mycket spännande. Nu har jag faktiskt velat blogga men inte hunnit. Jag som de senaste månaderna blivit en soffpotatis och tv nörd (var så trött på mej själv), har inte hunnit titta på tv på hela veckan, får nästan lite abstinens, men det borde väl gå över nu får vi hoppas.

Skolan är toppen! Är väl fortfarande i “honeymoon”, njuter så länge det varar. Har kommit in ganska bra i rytmen tycker jag och den förlamade tröttheten har gått över.

Håller på att lära mig att försöka slappna av och ta det lugn när man får tid att göra det. Har gjort en grej som jag borde gjort för ett år sedan, men har inte gjort det för att det verkade så svårt. Och nu när jag gjort det och insåg att det var ju jättelätt så kan jag ju gräma mig järnet att jag inte tagit itu med det tidigare. Kan ju bero på att vi äntligen skaffat oss en skruvdragare…som gjort vårt liv sååååå mycket enklare.

Ok, så vad har jag gjort nu då?

004 Jag har hängt upp vår hängmatta som vi hade med från Peru. Så underbart! Det är verkligen livet att ligga i den.

Sen har jag gjort en sak till som gjort mej väldigt lycklig. Jag har köpt en symaskin!! Ja, du läste rätt mamma.

Och jag har lagt upp ett par jeans…ALLDELES SJÄLV! Jag är faktiskt sååå stolt.
Sen lagade jag lite smått och gott som gått sönder.

008 Vi får väl se om jag får fram mina kreativa sidor.

I helgen ska vi försöka vara kreativa i alla fall. Vi ska nämligen äntligen måla om vårt vardagsrum. Det har varit en  målare här i veckan och målat om vår övre hall. Det blev så himla fint! Har varit något hispig över den här målningen, jag vill ju så gärna att det blir bra. Egentligen är jag mest orolig över förarbetet, spacklingen. Skulle ju helst vilja spackla skarvarna men är så oroligt att vi inte får det bra. Att dra på färgen sedan känns inte lika svårt… Tips någon? Eller varför inte inte komma förbi ikväll eller imorgon fm. och ge oss några handfasta råd :). Vill att detta ska bli klart på söndag. Vi får väl se.

Förutsättningarna finns faktiskt för 3 barn ska åka till mormor i helgen, vilket blir toppen för alla parter. Så nu måste jag pack deras väskor för snart slutar de skolan och då åker vi.

Inga kommentarer :