torsdag, december 17, 2009

December-rush

Oj vad det rullar på, december är väl ändå bäst på att gå fort, eller? Jag hinner inte med bloggen. Har spenderat senaste dagarna åt att fixa julklappar från klassföräldrarna samt gjort julgodis och sedan paketerat allt.

Kändes lite stressigt sista timmarna idag innan julavslutningen, men till slut blev det så bra. Och det blir det ju alltid.

DSCI0004

    DSCI0007Det här blev till barnens lärare och fröknar, som sagt det blev bra till slut 01.30 på natten. 

DSCI0008

  DSCI0010

Sen idag paketerade jag in 24 presenter från föräldrarna, via föräldrarådet. Det blev fint, synd bara att klockan tickar på så mycket hela tiden.

Det var jättefin skolavslutning i Hedvigs kyrka på Tyska torget. Bästa julavslutningen hittills faktiskt. Efteråt blev det “hämtkina” enligt vår lilla tradition vi har format sen vi flyttade till Norrköping. Skolavslutning = Kinamat. Så gott och så mysigt.

Jag har gjort två pepparkaksdegar som ligger i kylen också. Imorgon, på jullovet första dag tänkte jag att vi skulle baka pepparkakshus och pepparkakor.

Är så glad åt jullovet. det bästa är att slippa tidiga mornar och att slippa passa tider. Jag tycker verkligen inte om tider, för att inte använda ett starkare ord. Nej, bort med tiderna!!!

Nej, nu hinner jag inte mer. Har lovat Gabriel att läsa Lasse Maja. Men jag har lagt lite mer foton på facebook.

http://www.facebook.com/album.php?aid=36839&id=1598891081&l=c2e1d4cd62

1 kommentar :

Anonym sa...

God Jul pazez and a gott nytt år =)