fredag, december 04, 2009

Jippie, jaaa, hurra, underbart, härligt

Jag har en digital kamera!!!!

Jag har haft sådan kamera abstinens de senaste månaderna. Och nu började få lite smått panik inför lucia, julspel, teater, jul, skolavslutning e.c.t….. e.c.t.

Jag älskar foton och det har varit så tråkigt att vara utan kamera. Har ju tiggt till mej lite bilder från dagis och annat håll när det varit något speciellt. I lördags var Alicia på prinsesskalas, då hade man ju velat ta en bil t. ex.

Men nu är det alltså slut på bildtorkan och jag har en kamera i handen. Tack o lov för blocket!!

Det blev en snabb affär på 500 kr, känns bra! Måste bara köpa till ett mineskort, men det får ju plats ett 50-tal bilder på kameran, så den har invigts ikväll. Vi har dessutom nattgäst här ikväll,så kul för Alicia och även oss andra med.

Veckan har känts lite stressig. Tror det egentligen beror på dålig planering från min sida, men det är jobbig när man hamnar i stress situationer under dagen. Men sedan finns där en viss underliggande julstress (och julångest) som har visat sig. Har typ gått och tänkt hela veckan om jag ska skriva något inlägg om julstress och julångest, men jag kände bara stress av det så det blev inget…….

Nej, nu tar vi lite bilder och sedan tänker jag mysa i soffan med mannen.

DSCI0004Bästa vänner, de är för söta! 

DSCI0005

Emanuel kör lite Michael Jackson som vanligt

DSCI0011Blev så grymt sugen på Sushi när jag var och handlade idag. Så jag gjorde en omgång till “förrätt” på kvällen. Vet inte om det går så bra ihop med pommes, fläskkarré och hemgjord bearneas sås?? Börjar få kläm på såsen nu efter att ha gjort den några gånger. Men hu vad fett det är….

DSCI0014

Tjejerna och Emanuel ville absolut prova kina pinnarna. Det gick faktiskt att spetsa pommes frites
på dem…hihihi

Inga kommentarer :