tisdag, september 29, 2009

Besökas och besöka

Ska det vara så ska det, 150 % var det när inspirationen faller på. Så här kommer nästa inlägg.
Vill bara berätta om vår trevliga helg. På fredagen kom David från Colombia och hälsade på oss. Han kom till Sverige i somras och jobba på UMU basen i Linköping. Det är så kul, han har verkligen ett hjärta för Sverige och att vinna människor för Kristus i vårt land. Det gläder mig så. Han älskar fotboll och vill gärna använda den i evangelisationen. Så han och Marco testade såklart läget i Klocket på konstgräsplanen på kvällen. Sedan käkade vi tacos och hade det bra. David sov över till lördagen och Marco följde honom till tåget till Linköping på morgonen.

Medan Marco var iväg kom nästa gästerna och avlöste. Det var mamma, mormor och Gösta som kom. Marco skulle laga mammas tänder så då passade vi på att göra lite mer av det besöket. Det var kul att Gösta och mormor kunde komma med. Annars kanske det skulle tagit länge innan vi får möjlighet att träffa dem. Jag lagade Peruansk mat och bjöd på och det gick hem tror jag.

Vi passade även på att fira Marco eftersom han fyllde förra helgen, så jag hade baka en morotskaka också. Det blev smaskens. Mormor fick titta på bilder från vår resa på datorn, hon har ju inte kunnat följa bloggen helt eftersom hon inte har någon dator. Det blev en rolig och intensiv dag. Jag råkar ju liksom ha min danskurs på lördagseftermiddagar, ingen bra tid tycket jag men, men… så jag smet ju iväg på den en stund.

Mamma blev nöjd med lagningen som tog några timmar, även om hon kom tillbaka och fick äta sen lunch med delvis bedövad mun.

Mamma har köpt ny kamera, hur “spicy” som helst, chockrosa och kanon bra. Hennes kamera hade också lagt av precis som vår. Så självklart passade vi på att ta lite bilder.


IMG_0004
IMG_0005












IMG_0002
IMG_0011
IMG_0033
IMG_0052
IMG_0054

IMG_0030Ingen slapp undan kamerans blixtar denna dag. Den nya kameran måste ju testas ordentlig.


 






Så till besöket. På söndag morgon ringer telefonen. Det är våra vänner som vill bjuda oss på lunch efter kyrkan. De bor på landet och eftersom vi inte har bil erbjuder de att hämta oss i kyrkan efter mötet. Det var härligt att få sätta sig vid dukat bord. Underbart god mat och väldigt trevligt sällskap.
Vi fick möjlighet att vädra viktiga tankar och be tillsammans innan dagen slutade. En härlig helg helt enkelt.

Inga kommentarer :