onsdag, november 25, 2009

En helg i Ödeshög

Vi har haft en kanon helg. Vi åkte på lördag förmiddag till Linköping för att hämta upp David på basen. Vi blev bjudna på fika så vi stannade ett tag och pratade. Sedan åkte vi vidare till Ödeshög och Sestorp. Det var riktigt längesedan jag var där, förutom förra helgen men då bara hämtade vi och lämnade barnen. Kände att jag saknat Sestorp. Den här årstiden är ju inte den roligaste, men det spelar ju ingen roll nästan vart man är i södra halvan av landet, lika grått och regnigt och mörkt överallt. Men på sommaren är det här ett litet paradis, i mina ögon i alla fall.

Vi åkte en sen lunch och efter att grabbarna åkt till Ödeshög och spelat lite fotboll så tränade vi på de draman vi skulle göra på söndagen. Vi hade lånat in David för att hjälpa oss med ett drama. Det gick riktigt lätt att lära sig. David är van att göra draman så han lärde sig det snabbt. Sedan tränade jag ett drama med Leonardo och Alicia.

På kvällen kom mamma hem efter en mattekurs i Skövde med sina lärarkollegor. Vi käkade sen kvällsmat och hade lite vuxenfilmkväll.

På söndagen var stora dagen. Vi hade blivit inbjudna till min gamla hemförsamling, Baptistkyrkan i Ödeshög, för att berätta om vår resa. Vi blev tillfrågade redan när vi var i Peru om vi kunde komma. Det kändes jätteroligt och ett privilegium att få komma och berätta. Jag har sett fram emot det här hela hösten och bett för den här dagen också. Vi hade hand om nästan hela mötet, församlingens pastor är sjukskriven just nu, så de hade ingen som predikade, därför fick vi mycket tid.

Vi började med att göra ett drama som heter “Jesus mi amigo”, “Jesus min kompis”, jag, Leonardo och Alicia. Alicia är så duktig fast om bara är 5½år.

IMG_0286 Ja, jag har en svart näsa

Sedan hade vi lite presentation av oss och av UMU. Därefter visade vi ett bildspel och berättade lite till bildarna. Efterbildspelet predikade Marco, eller gav sitt vittnesbörd.

IMG_0287

Därefter gjorde vi dramat “Muñecos”, “dockorna”.

Sedan avslutade jag med att prata lite om att hitta sin kallelse, sitt livs dröm och leva den. Vi hade en stund av tillbedjan och lovsång på slutet. Och till sist, men inte minst fika i källarvåningen. En viktigt stund då man får tid att prat med alla.

IMG_0289 

Jag tyckte det var en toppendag. Allt gick så bra och jag upplevde verkligen hur Gud var där. Vilket är det viktigaste av allt, för utan honom skulle inget av det vi varit med om ha hänt. Han ska ha all tack och all ära.

Tack Pappa GUD!

Tack mamma, tack David och tack människorna Ödeshögs Baptistförsamling för allt stöd och uppmuntran,
och tack till alla våra vänner som finns runt omkring oss, ni är underbara!

Inga kommentarer :