onsdag, november 25, 2009

Lägerhästar - kan man längta efter i höstmörkret.

Så hitta man lite kul gammal nostalgi på You Tube. Tänk att såna lokal kändisar som Ragnar är på You Tube. Med “lokal kändis” så menar jag verkligen det….

Fällanlägret ligger i djupaste skogen i Ödeshög, där samlas nästan 100 personer varje sommar, första veckan i juli närmare bestämt. Och så har det varit i urminnes tider…nästan…så långt jag minns i alla fall. Där har jag varit sedan en veckas ålder och blivit formad till en riktig lägerhäst med åren.

När jag gifte mig med Marco tog jag såklart med honom också…men han var ingen lägerhäst, mer en förvillad stadshäst eller nåt. Inget ont…stackar´n han hade ju aldrig varit på läger och aldrig träffat svenska myggor, och aldrig bott i regnställ en hel vecka och än mindre sovit i tält.

Så efter många tuffa år av lägerträning…så…blev han en fullfjädrad lägerhäst…inte…”in my dreams”….så gav jag upp…nästan… hoppet är det sista som ger med sig.  Men jag tvingar honom inte på läger längre. Fast  jag har ju 4 nya lägerhästar, och de älskar läger i alla fall, och i synnerhet Fällanläger! Fällan 2009 missade vi ju p.g.a helt andra äventyr, men nästa sommar laddar vi på nytt!

Liiite intern humor..men...men, det är sån´t vi gör.

Ragnar presenterar lägergården

Gabriel m.fl blir intervjuade av Gustav, ställföreträdande fällanreporter

För Fällan ska vi aldrig glömma…nej
Minnena vi ständigt gömma…jaaa
Vart vi än i världen far står minnen kvar från dessa dar….o nätter
Lägerlivet är väl härligt… härlig
Ingenting är oss besvärlig…svärligt

Säkert nästa år vi kommer om vi får igen…ja vi kommer igen!

Med en sån lägersång så kan man ju inte annat än att komma igen!

Inga kommentarer :