tisdag, november 10, 2009

Hitta tråden bland vänner, höstlov och änglar?

Nej, nu får det vara nog…. med ursäkter att inte skriva på bloggen…för mej själv alltså. 14 besökare idag, och dom stackarna får se flera veckor gamalt inlägg. Har man en blogg ska man hålla den uppdaterad, det är vad jag tycker. Så nu har jag gett mej själv en omgång, dax för lite nytta.

Vad har hänt? Allt och lite till och inget speciellt, eller så….

Börjar framifrån och bak. Vi köpte en bil i söndags. Känns konstigt och helt underbart, nästan för bra för att vara sant. Hade jag en kamera så skulle jag visa en bild på den. Den är fin men gammal, eller tvärt om kanske. En lika dan som vi hade tidigare med mindra bucklor och hack i lacken och en annan färg. Ah,just det, denna har 8 platser, så mer plats för kompisar.

Vi hade besök till max i helgen och igår. Vänner från Stockholm på lördagen, vänner från Stavsjö i söndags och en ny funnen vän från USA/Chile i måndags. Så var mamma här en snabbis i förra veckan också. Det är livet att umgås (och äta god mat tillsammans)!

Ja, och höstlovet tog slut illa kvickt, han knappt att börja tyckte jag. Tyckte inte om det där med att ändra klockan och speciellt inte precis innan höstlovet. Mina barn hade fått fina helgvanor precis. Så lagom till höstlovet kommer vintertiden och ställer till det så de vakat mellan 7 och 8 varje dag. Jag som skulle sova till 9 halv 10 hade jag planerat :(

Ja, vad mer…finns ju massor såklart,men om jag ska vara lite mer djup. Vänt lite, just det, vi blev intervjuade av våra egna super journalister i Pingstkyrkan för en artikel till nästa nr av församlingstidningen. Det var riktigt trevligt och hjälper en själv att hålla alla minnen från vår resa nära.

Så med tanke på det, vissa perioder känns väldigt…tankefyllda. Har insett att jag spenderar alldeles för mycket tid själv. Kan ju vara skönt ibland, men en super social varelse som jag mår inte bra av det i längden.

Tror att det varit mer omvälvande än vad jag trott och förstått att komma hem från vår resa. Har ju försökt att förbereda mej på alla möjliga vis men vissa saker rår man inte på. Gud har sin väg och sitt sätt, och han gör sitt verk. Det är ju inte alltid lätt när man står mitt uppe i en process, men om det är något som jag lärt mig så är det att lita på Honom, för han vill alltid det bästa för mej. Precis som jag vill det bästa för mina barn och måste ibland ta i med hårdhandskarna för att leda dem rätt. Det är inget kul, men bilden är större än här och nu.

Tålamod och inväntan, viktiga saker som kan låta så lätt men vara så svårt.

Jesaja 30:15
”Om ni vänder om och är stilla skall ni bli frälsta.
Genom stillhet och förtröstan blir ni starka.”

Ps. 46:11
“Bli stilla och besinna att jag är Gud.”

Jag älskar verkligen bibeln, det är mat för dagen, utan den kan man inte leva,inte det överflödande livet som vår Gud tänkt för oss i alla fall.

Så till något helt annat, nästan. Min lille ängel. Har fått lite bilder från dagisets änglafest som ag vill dela med mig av.

052Kolla in den här ängeln!!   Det finns inte ord!       
Han gick runt med sin lilla stav och sa: Jag välsignar dej, jag välsignar dej.

090Men man kan ju inte sitta och bara vara söt hela tiden…

101 …man får ju pröva sina vingar103Det är riktigt coolt att flyga, rent av elektriskt

 

Tack snälla fröknar på Klippan som tog så fina bilder på min ängel Emanuel.

Inga kommentarer :