söndag, mars 07, 2010

Gabriel 9 år

När det är dax för en födelsedag bli man alltid påmind om just födelsedagen. Man tänker tillbaka och känner att det var som igår som vår lille plutt (4,2 kg :) ), föddes helt hux flux i badrummet i vår lägenhet i Farsta. Gabriels födelse är den häftigaste jag haft, utan tvekan. Den var mirakulös, en övernaturligt upplevelse på högsta nivå.

Ja, i vilket fall så är det alltså 9 år sedan redan…(den 2 mars). Den här gången ville vi fira rejält, det är han värd vår ängel Gabriel. Förra året blev det ett sparsamt firande på UMU basen i Iquitos. Jag och Gabriel planerade detta dunder kalas, det längsta vi någonsin haft. Men vad kul! Kalaset ägde rum lite innan födelsedagen eftersom han fylle år en helt vanlig tisdag.

Han hade bjudit 6 kompisar + Leonardo såklart. En kompis kunde inte komma tyvärr så de blev 7 killar totalt. Vi träffades på badhuset kl. 14 för att äventyrsbada tillsammans. Jag hade med tårta och vi firade och fikade på badhuset. Det var mycket att tänka på innan och mycket att få med så jag glömde min kamera tyvärr.

Vi 17- tiden åkte vi hem till oss och Gabriel fick öppna presenter och efter en stund käkade vi hamburgare med pomme som Gabriel valt. Kvällen avslutades med film och godis och chips och läsk. Kan det bli bättre! Det var ett riktigt roligt och lyckat kalas tyckte både Gabriel och mamma.

gabriels_kalas 006

Han var väldigt nöjd med sina presenter också.

gabriels_kalas 008

Vilken lyxmåltid

gabriels_kalas 017

Riktigt skönt att slappa i soffan efter bad och mat

Dagen D

Den 2 mars var det då den “riktiga” födelsedagen. Det kan bli lite förvirrande det där märkte jag,särskilt för de mindre barnen, som tror att Gabriel fyller åt två gånger (fy vad fuskigt…)

 

Vi började dagen med det traditionsenliga firandet på sängen. Jag tog i lite extra den dagen med frukost på sängen också för jag tyckte lite synd om honom att han skulle till skolan på födelsedagen. Men that´s life.. Jag fyller ju år på sommaren och har aldrig haft det problemet, bra planerat mamma :).

 

gabriel_cuple 005

    gabriel_cuple 004

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brorsan hade varit så snäll och använt sin sparade veckopeng för att köpa en jätte låda lego till Gabriel. Mammas och pappas present sparade vi till kvällen.

 

gabriel_cuple 009

  gabriel_cuple 012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På eftermiddagen kom bästa kompisen och lekte och hjälpte till att bygga ihop legot. Tisdagar är fotbollstränings dag, som Gabriel älskar. Så familjefirandet fick vi ta på kvällen. Men efter fotbollen så gick pappa och Gabriel på Mc Donald´s först. Sedan åt vi kladdkaka och överlämnade presenten.

gabriel_cuple 017

Dagen slutade med en lycklig 9-åring!!!

1 kommentar :

Maggis sa...

Kul att få "vara med" så här lite på håll.
Vi hade ju det tredje firandet i helgen X2. Först present hos mig sen hos gamlamormor. Ja nog har han firat rejält detta år. / Mormor