torsdag, mars 25, 2010

Varifrån skall min hjälp komma?

Psalm 121

Jag lyfter mina ögon upp till bergen.
Varifrån skall min hjälp komma?

Min hjälp kommer från Herren,
som har gjort himmel och ord.

Inte skall han låta din fot vackla,
inte slumrar han som bevarar dig.

Nej, han som bevarar Israel,
han slumrar inte, han sover inte
.

Herren är ditt skydd på din högra sida.

Solen skall inte skada dig om dagen,
och inte månen om natten.

Herren skall bevara dig från allt ont,
han skall bevara din själ.
 
Herren skall bevara din utgång och din ingång
från nu och till evig tid.

 

Jesaja 41:10

Frukta inte ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om,
ty jag är din Gud.
Jag styrker dig, jag hjälper dig,
jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

2 kommentarer :

Maggis sa...

Detta är verkligen trösterika ord!
Mamma

Familjen Paz sa...

Ja,det är ju tur att man har bibeln, även om den är svår att öppna ibland. Och när man inte hittar egna ord så får man ta Guds.