söndag, augusti 09, 2009

En festlig avslutning

Torsdag kväll kl. 19.00. Så var det dags för det vi alla väntat på, studenten! Eller hur säger man på svenska? Graduation!

Hela dagen höll människor på att dekorera lokalen. På något sätt rullade timmarna på snabbt. Det kom två tjejer som fixade naglar. Jag slog till och målade både tår och fingernaglar. Skulle tagit ett foto på det, men det glömde jag. Ett gäng tjejer åkte in till stan för att leta klänning och ett antal timmar senare kom de tillbaka med värsta festblåsorna och det är inte samma priser som i Sverige kan jag säga, det betalade runt 120 kr för sina klänningar. Vi hade blivit uppmanade att klä upp oss. Jag hann tyvärr inte med sånt så jag fick ta min gamla vanliga klänning, men men… det får ju gå bra det också.

Vi började kvällen med lovsång och lite inledningsord, sedan några ord från ett par av studenterna.

IMG_0294

Därefter var det mat. De hade beställt catering. Det var smaksatt ris med russin och grejer i och fylld kycklingfilé samt potatissallad. Supergott!

Därefter hade vår basledare Clark Barnard ordet. Han höll en liten predikan. Så var det äntligen dax för diplom utdelningen. Det kändes högtidligt. Och barnen fick också diplom vilket de verkligen var värda. Och det var tur det för vid det härlaget var de ganska trötta och uttråkade efter att vi tvingat dem att sitta stilla “så länge”.

IMG_0296

  IMG_0298

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0300

 

 

IMG_0297

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen blev det fest!

IMG_0301

IMG_0302

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0305

En super lycklig familj! Vi har klarat det!
Men inte av oss själva, det är Gud som ska ha all tack och ära!

IMG_0311

Inga kommentarer :