onsdag, augusti 05, 2009

Nu är det slut…nästan

Sitter på bussen på väg till Lima. Vår vecka i Cuzco är slut och därmed vår missionsresa. Det känns lite konstigt. När man vet att det är sista veckan så ställer man ju in sig mentalt också. Så vi har längtat hem extra mycket sista veckan. Vi har haft en bra vecka, evangeliserat en hel del både med och utan våra draman. Vår högtalare ville inte riktigt på slutet.

Dessutom så glömde vi alla våra drama T-shirtar och maskerna till ett drama i en taxi, så vi fick agera utan T-shirtar. Jag predikade på lördagskvällen på ungdomsmötet. Det kändes lite lättare denna gång. Det är alltid jobbigast första gången antar jag.

Det blev långa dagar i Cuzco. Vi åkte hemifrån vi kvart i 9 på morgonen och kom inte tillbaka förens vid 21.30-tiden. Vår familj bodde hos pastorsparet och de var alltid väldigt upptagna. Jag sov inte så bra den här veckan heller, vet inte varför men en sak var att jag frös så mycket på kvällarna. På dagarna var det riktigt varmt och soligt, men vid fem-tiden började temperaturen sjunka rejält och på kvällar och nätter var det nog nere på 5 grader. Jag tror det var temperaturväxlingarna som gjorde att jag blev extra kall. Emanuel blev förkyld och jag känner mig också lite förkyld nu.

Vi åker en jätte fin buss i alla fall. Det är faktiskt den lyxigaste hittills. Det var vår basledare som bokade den åt oss. Jag tror han ville vi skulle få en bekväm sista bussresa. Det är 21 timmar till Lima. Det känns jätte bra. Men jag längtar efter en dusch. Jag hoppas verkligen vi kan duscha i eftermiddag/kväll när vi kommer fram. Vi ska sova en natt i Lima. Hela gruppen, båda teamen, ska åka hem till Anita som jobbar med YWAM Lima. De håller på att starta en bas där och förbereder för en DTS 2011. Det kommer bli lite trångt i hennes hus, även om det var ganska stort. 30 personer med baggage det blir en del.

IMG_0265

Här står vi och väntar på en buss som ska ta oss till busstationen i Cuzco. Vi fick vänta rätt länge och flytta bagaget 3 gånger, vi kom till bussen till Lima ca 5 min innan den skulle gå.

På onsdag eftermiddag åker flyger vi till Iquitos. På torsdag är vår officiella avslutning. Sedan har vi bara några dagar i Iquitos innan vi flyger tillbaka till Lima. Som sagt det känns väldigt konstigt att det är så lite kvar. Men vi ser fram emot att komma hem. Särskilt Gabriel har längtat hem mycket sista tiden.

Inga kommentarer :