söndag, april 05, 2009

Blixtar och dunder

Man får inte vara åskrädd när man bor i Iquitos. Här åskar och blixtrar det varje till var tredje dag. Vi har inte haft något rejält åskväder på nästan en vecka vilket är ovanligt den här perioden, men i natt kom det. Som jag sa så var det enormt varmt igår och inatt bröt världens oväder ut. Mitt i natten kom en åsksmäll så hög att jag aldrig hört dess like. Jag och Marco bara flög upp och tittade på varandra. Jag fick väldens hjärtklappning. Emanuel vakande också och kom till våran säng och sa” Jag är rädd mamma”.

Sedan blixtrade flera gånger i minuten och regnet vräkte ner resten av natten. Det var inte så lätt att somna om då. När vi pratade med de andra i morse så hade alla blivit livrädda inatt. Det som är häftigt här är att man ofta kan stå på vår terrass på eftermiddagen/kvällen och se hur det blixtrar över djungeln.

Sånt är inte så lätt att fånga på kort, men vi hade en jätte fin regnbåge häromdagen som Alicia tog kort på.

IMG_5860

1 kommentar :

Maggis sa...

Tänk så liten man känner sig när vädrets makter tar i som värst.
Ändå är Gud långt mäktigare än detta.
Så vi kan vara trygga!
Mamma