måndag, april 20, 2009

Tack för leksakerna

Vårt första leksakspaket har kommit fram. Det var jätte kul att gå och hämta det på posten. Barnen fick vara med och packa upp.

Jag vet att några fler paket är på väg och jag vill verkligen tacka er som agerat och skänkt leksaker. Jag vet ju att det är dyrt att sända dem från Sverige, men jag kan säga att leksakerna kommer till sådan välsignelse här. Behoven är så stora.

Idag efter kyrkan pratade jag med pastorsfrun. Hon har tidigare berättat om ett arbete de har på söndagseftermiddagarna i ett mycket fattig område. De har som söndagsskola för barn hemma hos en kvinna i församlingen som öppnar upp sitt hem för barnen. Men de har nästan inga resurser alls, barnen får dela på några färgpennor och några papper. Men de är så glad för de timma som de får komma till söndagsskolan.

Pastorsfrun har bjudit mej att komma med en söndag och jag ska försöka få till det. Hon berättade också att de för några veckor sedan gått igenom de leksaker de hade i kyrkan och kastat det som var trasigt och som kunde vara farligt för barnen. De hade lagt de trasiga leksakerna i påsar som de knutit ihop väl och slängt i de stora korgar som finns utanför husen, sedan kommer sopbilen på kvällen och hämtar det. Innan sop bilen kom såg hon genom sitt fönster hur flera mammor i kvarteret kom ut och öppnade påsarna och tog leksakerna.

IMG_6305

 

P.S Om det är någon mer som vill skicka så går det bra under den här veckan. Därefter är det säkrast att inte skicka eftersom vi åker iväg på vår missionsresa den 26 maj och är borta i drygt 2 månader.

Inga kommentarer :