lördag, maj 09, 2009

Babylycka…

…åhh vad söt. Nej, det är inte min! Men jag fick låna denna 1 dag gamla sötnos en stund och nosa på. Det är pastor Freddy och hans fru som fick en liten tjej. Jag tror jag skrev här på bloggen om deras babyshower vi var på.

Tyvärr fick de plocka ut flickan med kejsarsnitt, mamman hade gärna velat föda vanligt. Hon förklarade för mig att vekarna startade men sedan avancerade det inte och babyn hade inte fixerat sig. De upptäckte också att fostervattnet var grön färgat, så då gick det undan. Men huvudsaken är att mor och barn mår bra. Här får pappan inte vara med vid kejsarsnitt, så han fick väta utanför.

Det var intressant att se hur mammorna har det på sjukhuset, det var ingen privacy precis. Det låg 6 mammor i samma rum och det var fler än pappan som var där och hälsade på.

IMG_6455

Inga kommentarer :