lördag, maj 16, 2009

Dagarna lunkar på

Nu har jag varit här ensam med barnen i 5 dagar, 4 dagar kvar tills teamet kommer tillbaka. Dagarna lunkar på och det finns alltid något att göra när man har barn. På förmiddagarna är det relativt lugnt med Emanuel, försöker hinna läsa och göra de uppgifter som jag ligger efter med. Sedan tar det sin lilla tid att handla och laga mat varje dag. På eftermiddagarna är det svenska  läxor med Leonardo och Gabriel som vanligt.

Nu har de bara 1 vecka kvar i skolan, det är helt otroligt! De ser fram emot att åka iväg på resan. De har också hunnit avsluta de flesta svenska läxböcker som de hade med sig. Och det är ju bra för det kommer inte bli tid på samma sätt att sitta och jobba med läxor när vi är ute och reser. Det får bli läsning bara på alla bussresor.

Jag undrar hur de har det i djungeln? Hoppas alla är friska. Och att de kan sova bra i sina tält och hängmattor. Och att de inte är helt uppätna av myggen.

Nu är det skönt att det är lördag i morgon, sov morgon, hoppas jag i alla fall. Men ingen av barnen ska väl behöva vakna kl. 6…

Jag får väl hålla dem uppe lite senare ikväll. Vi kan poppa lite popcorn och titta på en film tillsammans.

Inga kommentarer :