lördag, maj 09, 2009

Ledig lördag

Idag var vi lediga hela dagen, vilken lyx. Ja, jag gjorde ju brunchen på morgonen förstås, men vi hade ingen drama övning. Vi övade 4½ timma igår istället. Idag har jag bara slappat, det var behövligt. Vi har haft extra drama övning hela veckan. Vi har lärt oss ett helt nytt drama denna vecka. Jag tror vi är uppe i 7 draman nu och en dans om jag kommer ihåg alla. Sista veckan ska vi lära oss ytterligare ett kort drama.

Jag passade på att ringa till mamma och vi pratade i en timma tror jag, tills hennes telefonkort tog slut. Men det var kul att få prata. Det är ju faktiskt inte riktigt samma sak att alltid skriva mail, även om det funkar super.

Jag tänker ofta på er alla våra vänner i Sverige och undrar hur ni har det. Ibland känns det så ogreppbart att vi är på andra sidan jorden. Tänker på den sköna våren i Sverige som alla pratar om. Har nog haft lite hem längtan tror jag.

På måndag åker Marco till djungeln, han ska vara bort betydligt längre, hela 9 dagar. Jag tror jag är lite deppig över det också. Det kommer bli så tomt här på basen när alla åker till Amazonas. Jag kommer ha mycket att göra med barnen och en hel del läsning som jag ligger efter med, men ändå. Vi har aldrig varit ifrån varandra så länge i sträck sedan vi fick barn.

Ni får gärna be för oss extra nästa vecka. Det kommer bli tufft för teamet att leva i djungeln under så enkla förhållanden i 9 dagar och det finns många riktiga faror som lurar, framförallt ormar, men även mygg och andra insekter. Och för mej och barnen som är kvar här.

1 kommentar :

Unknown sa...

Kul att läsa om vad ni har för er. Jag ber för er under nästa vecka.
/Samuel Petersohn