onsdag, juli 22, 2009

Väntans tider

Idag kl. 12.00 skulle vi tagit bussen till La Paz. Så blev det inte. På morgonen var det på nyheterna över hela Bolivia att vägen som går genom bergen till La Paz hade snöat igen. Har vi hör den förut....
Jag var inte jätte ledsen kan jag säga. En dag till i solen i härliga Cochabamba. Å andra sidan så ska vi vara med på ett möte ikväll, och det var jag som stod näst på tur att predika. Jag vet att det hade kommit förr eller senare, men på något sätt så kändes det där senare bättre.

Jag har spenderat 3 timmar av eftermiddagen i solen förberett min predikan. Det blir ju spännande det här. Det är absolut första gången jag gör detta. Jag har det inte i mej själv. Jag har bett massor inför detta och det är bara med den Helige Andens hjälp som jag ska klara det här.

Nästa gång jag skriver blir det förhoppningsvis från La Paz. Vi ska infinna oss på bussterminalen kl. 07.00 imorgon...gäsp.. hoppas bara inte vi får stå och vänta allt för länge.

Inga kommentarer :