måndag, januari 05, 2009

Alicia 5 år!

Vår lilla prinsessa har fyllt 5 år! Usch vad tiden går fort... Vi har haft kalas i goda vänners lag, och det blev riktigt bra till slut. Med det menar jag att det var lite halvt kaotiskt innan allt var klart, men det är ju inte helt ovanlligt. Men denna gång kände jag mig mer oorganiserad än någonsin. Jag vet inte men det är nog så mycket annat jag har på G samtidigt. Det är ju tur att man har en viss rutin på det här med kalas nu för tiden, vi har ju hunnit avverka en del. Men saken är den att jag hade inte hunnit handla allt jag behöve inte hunnit baka tårtan och inte suttit ned och fin planerat. Grovplaneringen hade jag i huvudet. Jag kollade lite lekar och tårt ideér på nätet typ kl. 01 på natten.

Men vi har ju haft lite annat i helgen. Igår var det årsmöte i kyrkan och det tog några timmar kan man säga. Det började kl. 15 och vi var hemma vid 19.30-tiden tror jag. Och först hade jag tänkt åka då och handla med jag orkade bara inte. Så det fick bli jag och 4 barn på Willys, samt 2 andra ärenden inna det. Men allt går...







Schhh, säg inget men jag köpte färdiga tårtbottnar för första gången i mitt liv. Bra gjort säger den praktiske, det får väl gå för denna gång säger jag "pedanten". Men jag fick beröm för god tårta, vad säger man då...Tacka Eldorado...hehehe, jag sa inget:)

Tack och lov har vi så goda och hjälpsamma vänner som kom en timma innan och hjälpte till att få det sista färdigt, som godispåsar och dekorationen, även lite damsugning också. Man vill ju inte gästerna ska få en asatma attack när de kommer in genom dörren :). Men jag är stolt över mig själv att jag inte får ångest längre när folk droppar in och allt står på ända och inget känns färdigt. Så det finns hopp, man kan komma vidare om man bestämmer sig och har sin prioriteringslista klar för sig och min lyder som så att hellre lite stök och bök i goda vänners lag än ett ett ekande tomt tiptop hem!


Alicia är så nöjd och glad och har fått många fina presenter.
Och kalaset blev roligt och jag tror barnen var nöjda. Det är ju det viktigaste.

Alicia med bästa kompisen Amanda oc sin nya "Mulitmedia" Teddy.

Imorgon kommer en ny dag, då sak vi ut i snön med våra vänner. Det blir kul!

1 kommentar :

Jag sa...

Vad mysigt ni har haft det önskar att jag varit där & kunna hjälpa dig
Saknar er alla kram