måndag, januari 19, 2009

Min Mormor fyller 85 år



På lördagen var vi på kalas och inte vilket kalas som helst utan det var en 85 åring som firades.

Det roliga var att mormor trodde inte att vi skulle komma eftersom vi sålt bilen och inte tar oss runt lika lätt nu med hela familjen. Men jag kände att jag ville träffa mormor och få fira henne särskilt eftersom vi kommer vara borta så länge. Så jag bad mamma att inte avslöja att jag och Alicia skulle komma.




Mormor blev riktigt överraskad såklart och kvällen innan hade hon suttit och tänkt att det skulle ju vara så roligt om åtminstone jag och Alicia kom på kalaset, så hon tyckte att det blev en önskedröm som besannades.







Av barnen, alltså av mamma och hennes bror (med respektive) fick mormor en mobil telefon!! Det var hon nog inte beredd på, det var en superbra telefon med enkel layout och bara enkla inställningar för att den ska vara lätt använd. Det bästa av allt tror jag i alla fall är att hon kan SMS:a. Mormor hör lite dåligt, så jag tror SMS blir perfekt för henne. På tal om det, jag hade ju tänkt skicka ett SMS, bäst jag gör det med en gång.




Så därja, vi får väl se om jag får något svar framöver....



Det är alltid roligt att få träffa släkten också, det blir ju inte så ofta precis. Och god mat var det förstås. Exotisk bricka med massor av frukt och kött, potatissallad, baguette, kex och goda ostar. Sedan var det tårta och kakfat förstås. Jag rullade därifrån ett antal timmar senare, och jag var nog inte ensam om det :).














Alicia var så fin med min gamla klänning som jag hade när jag var var brudnäbb en gång i tiden, jag var faktiskt i Alicias ålder när jag hade den. Det var lite skojigt.


Lite mer kalas bilder...



STORT GRATTIS MORMOR!
Hoppas du får chans att läsa i bloggen.

2 kommentarer :

Jag sa...

Den där telefonen fick morfar också och den är super bra. Så fina kort...

Anonym sa...

Vad kul att se och läsa om att din mormor blev så glad!

Kram Rebecca