torsdag, januari 15, 2009

Resan är köpt

Vilken dag jag hade igår. Jag satt vid datan typ hela dagen. Men ibland måste det bli så. Och till slut blev jag klar och då känns det så skönt. I huvusaksatt jag och fixade saker till söndagsskolan, gjorde en ny barnvärdslista och nya närvarokort, samt lite statistik på vilka som varit med under hösten. Det här är en sak som jag tänkt göra sen i mitten på december, men som inte blir gjort förren man får "piskan på ryggen". Däremellan var det telefonsamtal och jobba lite med firman.

Idag har jag varit med Alicia och Emanuel och tagit Difteri vaccin. Det blev rätt tätt mellan besöken hos BVC senaste tiden. Vi fick "speeda upp" vaccineringen lite i och med resan. Annars har jag ju velat ta det lite lugn och i vår egen takt. Och när vi kommr till Peru blir det mer. Alicia och Emanuel är trötta på att ta sprutor nu, stackarna.
Det har faktiskt varit ganska ångest laddat för mej det här med vaccinen, del så är det så många som rekommenderas och sedan är de svindyra också. Om vi skulle tagit alla vaccinationer som rekommenderas för vår resa, här i Sverige så skulle det kosta oss närmare 10 000 kr. Det är mycket. Därför kommer vi vaccinera oss när vi kommer till Peru, där kommer det nog kosta 1/4 del av priset.

Vi har nu köpt vår resa...wow...Det känns lite läskigt, men samtidigt skönt att det är klart. Vi har kollat priser varje dag närmaste veckan. Men vi har väntat på en summa pengar och innan vi fick den så har vi inte kunnat köpa något. Tyvärr hade priset gått upp en tusenlapp på två dagar, men det är inget att göra något åt. Nu ska vi bara ta oss till Arlanda och vi måste nog övernatta där också eftersom vi måste checka in senat kl. 07.00 på morgonen.

Så det finns lite mer priser att kolla och bokningar att göra. Och tiden bara tickar på... ... ... ... ...

Just det, jag kanske ska tala om när vi åker. 3 februari bär det av kl. 09.00 på morgonen, och vi kommer fram frygt ett dygn senare, puh, det blir en resa det!

1 kommentar :

Jag sa...

aaaaa är det sant..... waow.... snyft.. kommer att sakna dig..