torsdag, januari 22, 2009

Stackars mej

Jag är sjuk, och då tycker jag faktiskt att jag får tycka synd om mej själv. Det verkar som den här influensliknande basiluskvirrilusken ska ta en sväng i varje kropp i den här familjen. Det började med Leonardo, han var egentligen bara sjuk en dag, fast han har fortfarande hosta, det ska till starkare grejer för att få honom i säng :). Sedan fick Emanuel hög feber i 2 dagar, och sedan Alicia samma sak, Alicia sov i stort sett hela dagen igår. Och idag är det Gabriels och min tur. Gabriel ligger nockad, kokhet och med huvudvärk. Och jag då, jo jag har legat så länge jag kunde i sängen, men man får ju inte vara sjuk när man har små barn hemma, och dessuton har massor att göra.

Det är ju så typiskt, ikväll har vi söndagsskolplanering, men hej, hej Alvedon min vän, så går det också. Sedan är det ju alltid så att man känner sig värst på morgonen och när man ska gå och lägga sig. Så ingen mer självömkan nu, dax att duscha så blir nog allt bra igen...eller?

Inga kommentarer :