torsdag, januari 22, 2009

Skrivkramp och fyrkantiga ögon

Åh datan, min vän...eller inte? Visst är det underbart att så enkelt kunna hålla kontakten med sina vänner och bekanta, och jag menar det verkligen. Men man blir så trött ibland av att bara sitta vid datorn. Usch, jag spenderar alldeles för mång timmar här, skulle jag räkna ihop det så blir man nog lite rädd.
Nu har jag suttit och gått igenom min Inkorg, där fanns "följa upp mail" sedan jul. Sånt kan verkligen ligga och gnaga. Och det är roliga mail till vänner som jag verkligen vill svara på. Finns det någon bot på detta???
Det enda jag kan komma på är att lära sig bli effektivare framför skärmen, och ha en snabbare dator kanke.... Den här datorn kan verkligen gå mej på nerverna, tänka, tänka, tänka....

Ja, ja nog med klagande. Vad har jag gjort idag... och igår. jo, jag har faktiskt varit ganska duktig om man frågar mej. Jag har rensat och sorterat och faktiskt börjat packa, sommarkläder och sommarskor som man ändå inte använder nu (i detta land i alla fall).

Ja, just det jag var på Maxi igår och jag köpte en resväska. Den är jättefin och röd. Men vi behöver minst en till. Man får ju tänka lite extra nu när man ska någonstans eftersom vi inte har bil och det är buss och spårvagn som gäller. Men kanske kan jag ta mej in till stan och kolla om det finns några rea väskor någonstans.

Har lite sjuka barn hemma också, tack och lov är jag och Marco friska. Vi får be om snabbt tillfrisknade med tanke på allt som ska hinnas med de närmaste dagarna och inför resan som bara kommer närmare och närmare.

Inga kommentarer :