fredag, januari 23, 2009

Sjukstugan del 2

Jag mår bättre idag, eller det har i allafall gått över till ett annat stadie. Huvudvärken är borta och värken i kroppen, men jag är snorig och hängig. Gabriel är också på benen idag. Endags influensa, skönt.
Jag tog mej i alla fall iväg igårkväll på ledarsamlingen och det är jag glad för. Vi hade ett jätte bra möte och det är ett härligt gäng ledare med gnistan! Jag är övertygad om att det kommer bli en bra vår i söndagsskolan, det känns så skönt att man inte är oumbärlig, det ska inte stå och falla med en ledare. Även om jag fått mycket positiv feedback vilket jag tackar för, det värmer och man får liksom ved på elden för att brinna vidare. Jag vill tacka er alla söndagsskollärare för saken är att vi gör det tillsammans och alla är lika viktiga!

Det känns skönt att jag inte har några "måsten" idag, förutom att renskriva från gårdagens möte, men det måste jag inte, bara att det är skönt att få det gjort. Och det är fredag, fredagar är sköna för då vet man att det är lördag imorgon och man måste inte upp kl. 7. Jag och mornar vi är inte bästa vänner, men jag jobbar på det får man väl säga, det är aldrig försent att förändras och inget är hugget i sten. Däremot älskar jag kvällar, jag har en förmåga att piggna till vid nio-halv tio tiden på kvällen. Man är ju olika och det skulle väl vara lättare att acceptera för mej om inte hela samhället är uppbyggt på tidiga mornar. Varför kan inte skolan börja kl. 9.00 tex eller varför kan inte högstadie elever börja skolan vid lunch? Där finns det faktiskt en biologisk faktor att ta hänsyn till, tonåringar är inte bara trötta för att de är slöa, det händer så mycket i kroppen i tonåren så det är helt normalt att vara så trött och framför allt morgontrött.

Nu vet jag inte varför jag kom in på detta men, men...det var allt för idag.

Inga kommentarer :