tisdag, januari 13, 2009

Missmod & Välsignelser

Jag är ju ingen "uppdatera-varje-dag-blogg-människa" har jag märkt, Men, men...
I går var en ganska jobbig dag. Prövningens tid, jag tänker hela tiden på det. Man kämpar mot detta att leva i ovisshet, samtidigt som jag hela tiden påminner mej själv att Gud har kontroll, han har ju hela bilden. Så detta samt ren trötthet gjorde mej ganska rastlös och oeffektiv, men man kan ju inte vara helt effektiv varje dag heller.

Dagen avslutades i alla fall på ett mycket positivt sätt. Jag blev rejält välsignad med massor av fina kläder från min kära väninna. Kan man bli annat än glad och känna sig välsignad. Så mycket fina kläder. Tusen Tack!

Även om jag inte fått några fler besked eller vet mer idag så har den här dagen varit mycket bättre. Tack Gud! Igår bad jag och bad om frid, och bara för att den inte kommer som ett knäpp med fingrarna så blir man missmodig. Idag har jag gjort massa nyttig grejer. Skönt!

Om en stud ska jag iväg till Visions-kväll i kyrkan, det ska bli spännande. Sist blev jag så inspirerad att jag nästan inte ville åka någonstans utan vara här hemma för att vara en del i det som är på G. Men bara nästan...

Inga kommentarer :