tisdag, januari 27, 2009

Alicia har fått en syster...

...i alla fall för ett dygn. Igår kom Amanda och hämtade Alicia och de lekte hemma hos Amanda i hennes nya hus i Skärblacka. När de sedan kom tillbaka på kvällen så bestämde de att Amanda skulle sova över. Och de har lekt och lekt och lekt och haft jätte roligt.
Idag har det varit cirkus, pärlande, degande och bad och så lite mamma, pappa barn såklart.

Det roligaste är att i förrgår så skrev min kompis på sin blogg lite skämtsamt om någon ville ha ett barn eller två. Till saken hör att hon har 4 tjejer och en kille, och jag har de senaste dagarna tyckt lite synd om Alicia, som är enda tjejen bland brorsorna som inte alltid är så snälla.
Så jag kommenterade att jag tar gärna en lilla syster till Alicia.
Så jag var så glad att hon fick en syster en dag i alla fall. Förut var det ju så nära till kompisen, men nu har de ju flyttat så då får besöken planeras lite mer i alla fall.

Men vi har "bestämt" att de ska börja på cirkus ihop i höst när vi kommer tillbaka. Vi får väl se om intresset hänger i. För Alicia gör det nog det eftersom hon har Leonardo som förebild och har alltid älskat cirkusen.

Inga kommentarer :