söndag, januari 04, 2009

Bönesvar och annat kul

Igår var jag hos en vännina och vi bad för vår situation med att få lägenheten uthyrd och bilen såld o.s.v inför vår resa till Peru. När jag sedan kom hem några timmar senare så ringde telefonen nästan med en gång. -"Vi vill hyra eran lägenhet!". Efter samtalet var jag halvt chockad. Sen kom glädjen, wow, samtalet jag väntat på så länge och när det kommer så kan man knappt våga tro på det. Jag känner ju hela tiden innerst inne att Gud har koll på läget och att vi inte ska oroa oss eller ta saker i egna händer. Men när så bekräftelsen kommer på det man känner innerst inne så vet man knappt hur man ska reagera, märkligt eller hur?

Fortsätt gärna att be med oss att det ska går bra med uthyrningen och att rätt köpare till vår bil ska ringa. Och be gärna att vi ska få tag på bra och prisvärda flygbiljetter.

Jag vill tacka Er alla som ber för oss. Vi har fått mail och flera har kommit fram till oss i kyrkan och talat om att ni ber för oss, det betyder så mycket för oss, så stort TACK!

Sedan måste jag berätta om "för-fester" vi var på i kyrkan i går. Vi börjad med att äta en god tre rätters meny tillsammans och få tid att bara sitta och prata och umgås tillsammans. Vid 19-tiden började programmet inne i kyrksalen. Állt var upplagt som en TV -kväll med olika program. Och med vår pastor Henrik Demetriades i spetsen så kan du ju inte bli annat än hysteriskt kul. Ett tag fick jag nästankramp i magen av allt skratt och det var under sumobrottningen. Synd att jag inte filmade det men batteriet på min kamera tog slut. Men håll tillgodo med lite bilder och en filmsnutt från "Bolibumpa."




























Inga kommentarer :