måndag, januari 26, 2009

Vilken cirkus!

Klockan är alldeles för mycket, det är faktiskt inte ens söndag längre. Jag i ett nötskal (se tidigare inlägg om kvällsvanor) Men ett litet inlägg vill jag ändå göra innan jag kryper till kojs.

Det har helt klart varit en annorlunda söndag, och framförallt en annorlunda gudstjänst i kyrkan.



Vi hade gudstjänst för stora och små med cirkurkus artister. Och cirkus blev det alltid.... Artisterna var otroligt duktiga och proffsiga, men jag tyckte att det bästa var den suveräna blandningen av uppträdanden och *"Everts" budskap om Tro, Hopp och Kärlek. Allt flöt samman på ett suveränt sätt. Jag vet ju att det här var välplanerat och det märktes verlkigen. Höjd punk nr 2 var att kyrkan var fylld till 2/3 med familjer och barn och jag tror faktisk att de flesta var "icke regelbundna kyrkobesökare". Jag hade mina grannar med mej och Alicias kompis och det tyckte det var toppen!



Videon är inte toppkvalitet, filmad med min kamera, med det ger en ideé om vad jag försökt beskriva.



*Evert, det är vår genuine östgöte och byggarbetare som kommer på besök ibland, han berättar gärna en bibelberättelse med hjälp av sin tummstock. Fast egentligen är det ju vår super suveräne barn- och familje pastor Henrik Demetriades.


Bönesvar!


Jag har också otroligt goda nyheter som jag vill dela med mej av. I helgen har vi både fått en laptop och resväskor! Jag säger TACK av hela mitt hjärta! Tack till vår himmelske Fader som " efter sin rikedom på ett härligt sätt i Kristus Jesus ger oss allt vad vi behöver. (Fil 4:23)
Och tack till våra vänner som har en så generös och tjänande inställning, må Gud välsigna er rikligen .


"Kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er." 1 Petrus 5:7


"Gud har själv sagt: Jag skall aldrig svika dej, aldrig överge dej." Hebr 13:5


"Gud förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka." Ef 3:20


Det är det här vi står på, det är därför vi gör det vi gör. Vi vill inte bara leva det trygga livet, vi vill leva det livet. Livet där man dag för dag är beroende av Gud och förtröstar på honom för sin överlevnad.

Inga kommentarer :