torsdag, mars 05, 2009

En skön söndag

Vi började dagen med frukost kl.8. Sedan gick vi till kyrkan kl. 10, den kyrkan i var i förra söndagen som jag skrev om tidigare. Jag kunde lämna Emanuel nästan direkt. Han hade redan vant sej vid sin grupp. De andra barnen sprang direkt till sina grupper.

5550

5547

 

 

 

 

 

 

 

Idag  var vi ett större gäng från basen som gick till den här kyrka. Vi fick ställa oss upp och presentera oss. Det är ett ungt pastorspar som är jätte trevliga och väldigt glada över att vi är där.

Vi pratade efteråt med pastorsfrun och berättade att vi tyckte de hade så bra söndagsskola och att jag jobbar med söndagsskolan i Sverige. Det var spännande att höra om deras arbete och hur Gud lett dem, jag fick gärna vara med på söndagsskolan sa hon. Och det kanske jag gör också, det r verkligen kul att se hur de arbetar.

5553    55555558

 

Efter kyrkan gick vi hem och åt lunch som serveras kl. 1. Sedan kom Marcos kusin Alberto och hämtade oss för vi skulle på utflykt. Vi vill gärna passa på att göra något med och för barnen när vi är lediga, för under veckorna är det väldigt intensivt och barnen har tyvärr inte så mycket att göra här på basen och de kan inte gå ut. Det finns ingen park nära och utanför är en väldigt trafikerad väg.

Så vi hade i alla fall bestämt att gå på Iquitos zoo. Eftersom bilder säger mer, så….

 

IMG_0293 

Jag tycker den här bilden är så häftig, jag är inte riktigt säker på vilket “kattdjur” detta var, men han var grym. Vi gick riktigt nära, men när jag var ca ½ meter ifrån grymtade han till djupt inifrån så jag backade rätt fort.

IMG_0299

En äkta flod delfin. De kallas rosa delfiner för de har en ljusrosa mage. Det finns många legender här om
dessa delfiner, men tyvärr är de utrotningshotade. Vi såg faktiskt ett gäng delfiner på långt
håll när vi var på vår djungelresa.

IMG_0304

Här kommer lite bilder på riktigt modiga barn! Jag höll inte i Anakondan kan jag säga.
Den är dessutom väldigt tung berättade de för mej.

IMG_0308

Det är Marcos kusin Alberto som står med barnen.

IMG_0309    IMG_0310

 

IMG_5576

 

IMG_0312

Kolla den minen :)

IMG_5600

Vi avslutade den långa härliga dagen med att Alberto bjöd oss på Iquitos bästa Kina restaurang.

Nu orkar vi en vecka till :-)

4 kommentarer :

Jag sa...

waow vad skoj!! det är skönt att ni har det bra sa till barnen att Leo & gabbe hade börjat i skolan i peru och Vicki blev lite ledsen" Ska de inte vara mera svenska," Kramar ....

Anonym sa...

Hej Alicia! Hoppas du har det bra i peru.
Hoppas att du ser många roliga djur. Hoppas att du har det mysigt, och har det roligt. Hoppas att du får många kompisar när du börjar dagis. Jag tycker att du var jättemodig som vågade hålla den stora ormen.
Saknar dig och att leka med dig. Längtar tills du kommer hem igen, jag har så tråkigt utan dig.
Kramar/ Amanda

Maggis sa...

Jag gläder mig när jag ser att barnen ser glada ut.
Vilka fina upplevelser de får.
Saknar er ändå!
Mamma

Unknown sa...

hola!
que rica vida...