söndag, mars 29, 2009

Leksakspaket

Har fått respons från flera som vill skicka leksaker, vilket är jätte rolig. Jag hade inte kollat vad det kostade att skicka paket till Peru innan jag gick ut med förfrågan. Min mamma har redan skickat iväg ett paket och hon sa att det blev ganska dyrt. Jag kollade själv postens hemsida här om dagen, där finns portotabeller så man vet vad det kommer kosta, så att man inte får en chock när man kommer till posten och ska skicka iväg det.

Men några hundra är det minsta det kostar och då skickar man upp till 2 kg. Så billigast är att skicka som brev, bara det inte väger mer än 2 kg och har väldigt udda mått så går det som brev. Ett ex. ett paket på max 3 kg kostar 386 kr och ett brev på max 2 kg kostar 265 kr.

Din gåva kommer bli väl mottagen om du tycker det är värt att skicka leksaker och betala lite extra för frakten. Skicka ett mail när du skickat iväg ditt paket så jag vet vad vi kan vänta på. Tack än en gång till er som bidrar.

2 kommentarer :

Maggis sa...

Pratade om barnens situation i kyrkan idag.
Flera var genast villiga att hjälpa.
Särskilt kvinnornas hjärtan rörs när de hör att barnen har det svårt, tror jag.

Mamma

Familjen Paz sa...

Det är många som har blivit mycket rörda av mitt inlägg. Det var en jobbig vecka för mej när jag var mitt uppe i det och var där i flera timmar. Nu i efterhand förstår jag varför jag var så slut den veckan, det tar på en rent känslokmässigt så mycket mer än man tror. Men jag tänker att det är ju en jätte bra ideé om man går ihop ett gäng i kyrkan eller så och skickar ett stort paket. Det kanske t.o.m. skulle vara en sak man kan ta upp ett offer till, till frakten för sakerna?