onsdag, mars 04, 2009

Första undervisningsveckan

Nu har vi börjat skolan på riktigt kan man säga. Vår första lärare har undervisat i 2 dagar. Det är en pastor fårn USA, med många års erfarenhet av att leda och förbereda missionsteam bla.

De delar av undervisningen jag hört har varit helt suverän. Igår fyllde vår Gabriel 8 år. Så jag var iväg och köpte glass till alla och bjöd på. På kvällen kom Marcos kusin och hade med sej en maffig Spiderman tårta!

Dock så har Leonardo varit snorig och haft huvudverk i 3 dagar, så jag fick vara lite med honom också igår.

Idag åkte jag och grabbarn ifrån en stund på förmiddagen för att skriva in dem i skolan de ska gå i. Sedan tog vi Leonardo till doktorn för att utesluta att han inte fått Dengen feber. Han fick lite piller av doktorn mot inflammation i halsen och bihåleinflammation. Han är piggare idag.

Hoppas ni har tålamod med mitt spordiska skrivande, men det finns mycket lite tid att ta sej till Internet caféet. Och när en timma tagit slut så bryts allt, och det har hänt mej nu 2 ggr mitt i bloggandet.

4 kommentarer :

Jag sa...

grattis ifrån alla oss.. Och en speciell kram till våran kompis Gabriel som nu är 8 år från Elias.
Alla Zagalar

Maggis sa...

Bilden med barnen och anakondan är ju helt suverän.
Jag är stolt över mina fina barnbarn.
Krya på dig Leonardo!
Mormor

Anonym sa...

Stort grattis till Gabriel!!
Hoppas du mår bättre nu leonardo.
Vilka modiga barn!!!
Kram/ Linda m fam

Anonym sa...

Ha den äran Gabriel från ´Morfar, Eva och Kalle.
Hoppas du hade en fin födelsedag! Ha det bra allihop - roligt att läsa bloggen