söndag, mars 08, 2009

Vår första undervinsningsvecka är slut

Vi har fått suverän undervisning av Pastor Don Riling från USA, och hans son som var med hela veckan och undervisade två av passen.

De undervisade om förbön, andlig krigföring, lärljungaskap och metorskap. Han gick mycket in på hur man hittar en mentor, hur man blir en mentor och olika typer av mentorskap. Vi behöver alla en mentor för kortare eller längre tid. Och vi bör alla vara en mentor för kortare eller längre perioder. Vilken gåva det är att ha en person att bolla sina tankar med, som vågar fråga hur mår du, verkligen? Ställa de svåra frågorna men också lyssna på de ärliga svaren. Det är inte bara något för vissa personer utan det är essentiellt för var och en av oss. Och detta bygger framför allt på relationer, man måste ha en relation till sin mentor och inte bara det man måste ha några gemensamma nämnare, och känna att personkemin fungerar.

Det här var mycket kort, lite av det han tog upp och jag blev påmind om de olika mentorer jag har haft och har i mitt liv. Jag kan utan tvekan säga att jag hade inte varit den jag är idag om det inte hade varit för mina “andliga mammor” som jag ibland kallar er. Jag vill verkligen passa på att tacka Er som tagit tid för långa samtal och bön. Och jag är så tacksam till Gud att han har försett med fantastiska människor som väglett mej under åren på de olika platser vi befunnit oss.

IMG_5634

Marco och Pastor Don

Inga kommentarer :